pátek 28. června 2019

Nemocenská ve výpovědní lhůtě

Je pravdou, že zaměstnanci toho někdy využívají a hodí se účelově tzv. Výpovědní lhůta a nemocenská ve výpovědní lhůtě. Dobrý den, pokud budete v době výpovědní lhůty na nemocenské, bude Vám výpovědní doba běžet dále a pracovní poměr Vám bude ukončen ve stanoveném termínu.


Nemocenská výpovědní dobu neprodlužuje. Konec výpovědní lhůty tak spadá na 30. Během ní jsem ale nastoupila na nemocenskou.

Jsem ve výpovědní lhůtě z mé strany, pracovní poměr mi končí 31. Lékařka mi oznámila, že bych měla podstoupit zdravotní zákrok co nejdříve, tudíž se může stát, že překročím v rekonvalescenci konec pracovního poměru. Je mi jasné, že pracovní poměr skončí k 31.


A je-li zaměstnanec už tzv. Re: nemocenská ve výpovědní lhůtě První část jste pochopila dobře - pokud dal výpověď zaměstnanec, nikdy se neprodlužuje a poměr skončí dnem, kterým skončit měl. V druhé části je to trochu naopak: Pokud dal výpověď zaměstnavatel pro nadbytečnost a zaměstnanec marodí ještě v den, kdy měl poměr skončit nebo déle, prodlužuje se o promaroděnou výpovědní dobu.


Výpočet nemocenské - neschopenka ve výpovědní lhůtě - Bezplatná právní poradna online zdarma pro všechny Počet stránek ve webu: 39. Podívejte se na jejich rady a přidejte do diskuze své zkušenosti.

Odkazy na další pracovně právní dotazy a odpovědi z této rubriky naleznete níže na této straně. Podepsala jsem dohodu (byla jsem nucena, jinak že je platná i bez podpisu, že jsem ten den byla v práci)o výpověďi pro nadbytečnost. Jiné je to v případě, když vám dá výpověď zaměstnavatel.


Tam se potom o dobu nemoci výpovědní doba prodlužuje, pokud neprohlásíte, že na prodloužení výpovědní dby netrváte. Je otázka, jestli má smysl operaci odkládat. Po dobu prvních kalendářních dnů dostává zaměstnanec nemocenskou ve formě náhrady mzdy od zaměstnavatele, tedy ne od státu. Náhrada mzdy přísluší jen za dny, které pro konkrétního zaměstnance měly být původně pracovními (v tom se liší od nemocenských dávek), nicméně denní náhrada mzdy je v průměru vyšší než nemocenské dávky. Podle zákoníku práce, konkrétně jeho §odstavci se tzv.


Pracovní poměr tedy skončí teprve uplynutím zbývající části výpovědní doby po skončení ochranné doby, ledaže zaměstnanec sdělí zaměstnavateli, že na prodloužení pracovního poměru netrvá. Dostala jsem výpověď a výpovědní lhůta mi končí 31. Měla jsem autonehodu a od 30.


Mám nárok na nemocenskou, když chyběly pouze dva dny? Dobrý den, chtěla bych se zeptat, když podám výpověď ze zaměstnání, která je na měsíce a jdu na nemocenskou, počítá se mi nemocenská do výpovědní lhůty, nebo se výpovědní lhůta pozastaví do skončení nemocenské? Necítím se dobře, asi jsem nachladl, ale bojím se nastoupit na nemocenskou, protože nevím, zda mi o dobu pracovní neschopnosti neprodlouží zaměstnavatel výpovědní lhůtu. Mám již domluvený nástup v novém zaměstnání, tak nevím, jak se zachovat.


Mám výpovědní lhůtu do konce února. Pokud teď půjdu na nemocenskou, bude mi výpovědní lhůta.

Ať už dáváte výpověď nebo jste ji dali, s výpovědní dobou souvisí řada nejasností. Některé z nich objasňuje Jana Kaplická z pracovního portálu Profesia. Mohu odejít dříve než ve výpovědní lhůtě ? Co hrozí, když ji nedodržím? Nedodržení výpovědní lhůty je v podstatě neomluvená absence. Pokud zaměstnanec ve zkušební době onemocní, je chráněn před skončením pracovního poměru ve zkušební době a zaměstnavatel ho tedy nesmí propustit.


To ale platí jen prvních kalendářních dnů pracovní neschopnosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky